sammanfattning

Gomiddag gott folk...jag lever o har hälsan fortfarande!!!!Man kunde ju annars tro att jag gått i ide eller nåt...skulle jag nog vilja oxå just nu så kallt som de är denna vinter!!
Nåväl..här är jag nu igen efter alla helger.Allt har varit ganska lugnt omkring oss.
Vi firade nyår tillsammans med syskon o goda vänner på en gård mitt i skogen utanför kolsva.De var hur trevligt som helst.Grilla ute o drack glögg o så..sen blev de ju middag frammåt kvällen o massor av raketer förståss.De var verkligen fint därute.Massor av VIT snö var de oxå.Vi stannade ända fram till lördagen då vi var ganska trötta.Vovven fick bo hos Robin under tiden o de hade gått jättebra..förutom att hon märkte revir mesamma hon kom förståss..haha..både i köket o på rumsmattan..sicken en va..
trettondagsafton var vi bortbjudna till en god vän på middag.Hur gott som helst.Kräftsoppa till förrätt o sen var de nån form av bakpotatis o fläsk-oxfile´med kantarellsås o som slutkläm budapestrulle.MMMMMM..
Summa summarum så har hela ledigheten varit kanon..både skön o rolig.
Mannen har även fått en del gjort nere i nya duschrummet.De känns skönt att de e påbörjat tycker jag även om de ju kommer att ta låååång tid innan de e färdigt.

Idag har vardagen gjort sej till känna igen.Gubben har börjat jobba vilket han väl inte tyckte var nån höjdare precis..haha..o jag sitter här o skriver blogg..som vanligt alltså!!
Har ju inte haft nån större lust till de när han varit hemma..de e ju sånt jag gör när jag sitter ensam o har tråkigt ;0)
Nu är de ju iallafall ett nytt år o vad de har i sitt sköte återstår att se..hoppas på ett bra år iallafall med många nya jobb åt dom arbetslösa..fast chansen e väl ganska lite till det förstår jag.
själv ska jag nog börja lite på dagvård..ska bli spännande o se vad de ger mej.Orkar inte gå här o bli mer insnöad än vad jag redan är..haha..

Jojustja..vovven har varit dålig oxå.Fick uppsöka veterinären i måndags.Hon blöder stackaren från underlivet o dom trodde de var urinvägsinfektion men de kunde även vara livmodersinfl. o då blir de operation.kylan var nog orsaken iallafall.Så nu e de medecin som gäller i 20 dagar!!Hoppas hon blir frisk nudå.Sen var hon ful i munnen oxå vilket jag har förstått för hon luktar inge vidare..men uppfödaren sa att dom hade regelbundet skrapat henne
Så de ska vi göra så fort hon blir frisk från de andra.

Nu ska jag gå o värma mej lite gott te..måste bli av med lite vatten som jag lagt på mej i helgerna..tänk så de kan bli va..haha..5 kilo ska bort!!!Men samtidigt e jag lite kluven för många anmärker på att jag blivit sååå smal i ansiktet o själv tycker jag att jag nästan ser sjuk ut..allt har lixom ramlat ner på magen..hehe..så frågan e..vilket e bäst..ha lite runda kinder o mage än ingen mage men se gammal o trött ut!!??De e den stora frågan.

Ha d så gott nu på de nya året o ta hand om varandra!!!
kanske jag till                                                                                                              badsäsongen börjar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0