helg igen!!!???

Gomiddag gott folk..nu var de då helg igen...sååå skönt.
Denna veckan har bara flygit iväg tycker jag.Har haft en del att göra så de e nog därför.Snööö har vi ju skottat i ofantliga mängder o sen har jag varit på dagvården tisdag o torsdag.Igår lagade jag maten åt dom däruppe.Kinakorv o Jasminris blev de o de var uppskattat måste jag säga.Själv tyckte jag nog att de blev i starkaste laget men dom gillade det o de syntes för nästan alla tog dubbla portioner.trevligt.
Nästa vecka ska jag oxå fixa mat ett par ggr. bland annat kokt fisk med äggsås..gottigott.

idag vaknade jag med tuppen..redan halv7 låg jag o vred på mej så de blev en hel del mys med Djuren innan de var dax för frukost.vill ju inte äta fööör tidigt tycker jag..då e jag ju hungrig igen långt innan de e dax för lunch..haha..
Nu har jag varit nere i källaren o städat av lite inför kvällen..då får vi bastufrämmande av Mia o hennes tjejjer som ju flyttat upp till Borlänge.Ska bli så trevligt så..de e inte så ofta vi har folk här såna kvällar annars.Ska göra lite taccos o bju på efter bastun..de brukar va populärt.
Men innan dess så ska vi ner o gratulera min svärdotter som fyller 34 idag.Hon ska ha stor tjejfest ikväll så de e bäst att ha de avklarat innan hennes gäster kommer..haha..brukar bli ett himla kacklande..Min son(hennes sambo) rymmer fältet o de gör han nog rätt i skulle jag tro.
annars vet jag inte riktigt vad de blir mer i helgen..mest lugnt skulle jag tro..så kanske de blir lite gjort nere i duschrummet oxå..;0))
Jooo föresten så kanske vi gör en avstickare till syrrans flicka som har läst till förskollärare o nu e färdig.
Kul för henne..hoppas hon lyckas med konststycket att hitta ett jobb oxå..i dessa tider...vet att hon just nu jobbar som vikarie o de e ju alltid en bra början.
De skulle ju faktiskt bli rätt bra väder i helgen så jag ska försöka få med mej älsklingen ut på lite promenader oxå..bäst o passa på lixom..man vet aldrig när de vänder igen.

Nej nu e de dax för en kisstur med vovven igen...
ha de gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0