snööö

Gomiddag gott folk!! Har ni fått nån julkänsla än??De har iallafall jag!!!!De blev ju sååå mycket bättre när snön kom..tycker ni inte.
Visserligen fick man skotta så svettan lackade men de e ju inte hela världen.Nu skulle de ju inte komma just nåt mer så då e de lugnt.De e alldeles lagom nu som de är.
Mitt julstök e färdigt nu..ska bara baka lite oxå så..men de gör jag nog imorrn tror jag.
Idag talade gubben om att han går av idag redan.Han har haft så ont i sin vänsterarm nu en längre tid o nu tyckte basen att han skulle sjukskriva sej ett tag.de var ju inte helt fel för då får jag ju ha honom hemma hos mej..haha..Jag funkar så att jag får mer gjort när han e hemma..vet inte varför men de e lixom roligare då..

På Lördag ska vi syskon ha våran årliga Göggfest hemma hos syrran.De ska bli sååå himla kul.
Massor av olika sorter blir de då o så lite gott att käka till..mmm...
De brukar vara jättemysigt.De e inte sååå ofta som vi träffas alla tillsammans men nu iår har de blivit ett par gånger..bl.a. på släktträffen i höstas.Förr om åren träffades vi ju automatiskt hemma hos föräldrarna men nu e dom ju borta sen många år o då vill vi fortsätta att hålla ihop.de e oftast bara en av oss numera 7 syskon som brukar tjura o inte komma..trist tycker vi men de e ju hans ensak så..

Till helgen ska vi oxå försöka få julklapparna inhandlade.de e ju som tur e "lön" för mej imorrn.Åker väl till v-ås som vanligt o kikar..vet på ett ungefär vad vi ska ha så..de e mest till småbarnen.
ska försöka få komma o hälsa god jul till lilla Lucas oxå..hoppas bara att han e hemma då.

Idag e jag sådär godissugen igen!!Får nog ta en promenad ner till Willys o köpa mej lite när gubben kommer hem.E inne i nån period just nu vilket inte e bra alls..får försöka hålla igen lite nu när julen står för dörren..kan bli liiiite mycket av de goda annars..haha..men de e ju bara jul en gång om året så va fasiken..vem bryr sej.

Nu e de Teetajm..Ha de så gott i kylan alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0